V obci Mníšek, kde sídlíme, probíhají dlouhodobé stavební práce. V Mníšku na křižovatce je kompletně uzavřena (zákaz vjezdu) odbočka na Fojtku, tedy k nám. Silnice je průjezdná, ale musíte nahlásit, že jste zákazník firmy RUTAN. Poté by vás měli pustit. Mějte připravené naše telefonní číslo a případně volejte.
Airbagová vesta je nejlepší možná investice do bezpečnosti motorkáře!
Okruh, vysoké rychlosti a vysoké nebezpečí úrazu, právě pro tyto případy tu je GP Air! Airbagový systém GP Air byl vyvinut speciálně pro jezdce na okruhu. Pozornost byla soustředěna na aerodynamiku, perfektní padnutí a prostor pro zádový hrb. Pro větší bezpečí je airbag vyroben z odolných materiálů a v přední a zadní části jsou implementovány protektory
Airbag
Plná ochrana: zad, krku, páteře, hrudi, žeber, pánve, hlavy, slinivky bišní, jater, plic a další
18 litrů objem airbagu/ Rychlý čas nafouknutí 75ms/ Optimální tlak
Excelentní ochrana s Turtle technologií
Přední a zadní tělový chránič pro dvojitý Turtle efekt!
Princip Turtle technologie je podobný ochranné přilbě: tvrdá skořápku zvenčí, měkký materiál uvnitř. Toto vylepšení je zásadní v otázce vývoje bezpečnosti. Výsledky absorpce a rozdělení nárazů jsou znatelně vyšší a chrání tak vůči objektům při nárazu.
Aerodynamika
Navrženo pro piloty na okruhu samotnými piloty!
Skvěle padnoucí střih se stretchem na bocích/ Otvor pro zádový hrb
Odolnost vůči prodření
Vysoká odolnost vůči prodření díky kůži (hovězí useň 1,2mm) + pěna k ochraně airbagového vaku
Reaktivace
Rychlá a snadná výměna CO2 bombičky samotným pilotem
Systém mechanické trhačky
Helite airbagy jsou 100% mechanické aby se vyhlo neočekávané aktivaci airbagu či výměne baterií. Žádné speciální nářadí či technické znalosti nejsou k upevnění na motocykl potřeba
Zakázková výroba
Díky zipu je možné přistoupit k materiálu kůže a loga sponzorů našít, případně natisknout
Certifikace
Certifikace CE - GP AIR je certifikována externí laboratoří CRITT Sport, francouzským specialistou pro objektivní testování osobních ochranných prostředků (PPE).
Bližší informace k velikosti:
Výběr velikosti dle tabulky je pouze informativní. Nejdůležitější je mít aerodynamiku a aby GP-AIR airbag těsně sedl na postavě, GP-AIR musí sahat 10 cm pod kyčelní hřeben (kyčelní kost).
Proč je lepší GP AIR namísto Airnest?
GP AIR byl speciálně vyroben pro jezdce na okruhu. Airbagová vesta je vyrobena z odolných materiálů vůči prodření. Při výrobě jsme se soustředili na aerodynamiku a perfektní padnutí (stretch materiál) a prostor pro zádový hrb. Také jsme integrovali vysoký stupeň ochrany díky TURTLE dvojitému efektu.
Jaký způsob ochrany GP AIR využívá?
Pro vyšší bezpečnost jsme se rozhodli do přední i zadní části aibagu integrovat tělový chránič- dvojitý Turtle efekt! Toto vylepšení je zásadní v otázce vývoje bezpečnosti. Výsledky absorpce a rozptýlení nárazu jsou znatelně vyšší a chrání tak vůči objektům při nárazu. Po spoustě testech na okruhu jsme vybrali tělový chránič, protože měl opravdu vysoké výsledky v absorpci nárazu (žádné riziko hyperflexie), je elastický a pro pilota pohodlný.
Mechanická trhačka může být pro řidiče počas jízdy otravná?
Na hrudi není žádný přední zip ani spona, která by usnadňovala boční posun po nádrži. Bombička je integrována do pěny, takže ji necítíte.
K čemu je na vestě ten červený suchý zip?
Používáme červený suchý zip aby byl jasně znatelný limit v kterém je airbag nutné zapnout. Pokud i po zapnutí stále vidíte tento suchý zip, vesta není dostatečně zapnuta.
Jak dlouho trvá airbagu se vyfouknout?
Airbag musí zůstat nafouknutý, aby dostatečně dlouho dobu podepřel a ochránil jezdce. To trvá 5-7 minut, než se airbag plně vyfoukne. Pokud vyšroubujete a odstraníte tak bombičku z vesty, airbag se vyfoukne velmi rychle. Airbag můžete rozepnout a sundat okamžitě po nehodě, pokud jste v bezpečné zóně.
Mohu nosit GP AIR airbag na běžných silnicích ?
Airbag je možné nosit i mimo okruh, tedy na všech pozemních komunikací. Máte dvě možnosti:
- pokud má vaše bunda zádový hrb je pro vás GP AIR ta nejlepší volba
- pokud máte normální motocyklovou bundu, silně doporučujeme nosit zároveň s airbagovou vestou i zádový chránič
Tato naše technologie zahrnuje několik senzorů, které analyzují situaci v reálném čase a umožňují 360° detekci.
Při zjištění pádu nebo nehody se airbag před nárazem automaticky nafoukne.
Senzor integrovaný do vesty (CDU) sleduje a analyzuje pohyby motorkáře v reálném čase.
Volitelný sensor vidlice (SDU) detekuje nárazy na motocykl.
Senzor CDU integrovaný do vesty sleduje a analyzuje v kontextu pohyb motocyklisty. V případě pádu automaticky aktivuje airbag před nárazem.
Pro úplnou ochranu se důrazně doporučuje přidat na motorku sensor vidlice.
VÝHODY:
- Rychlejší detekce a při prvním nárazu: Zajišťujeme detekční čas od 31 ms do 35 km / h
- Krytí více nehod: ochrana při klidovém stavu a při nízké rychlosti v jakémkoli úhlu.
Airbagová ochrana
Airbag integrovaný do vesty absorbuje nárazy a stabilizuje tělo od hlavy k kostrči. Poskytuje optimální ochranu krku, krční páteře a chrání životně důležité části (hrudník a záda).
Airbag e-TURTLE v sobě integruje elektronický systém Helite. Snadné použití, stačí stisknout tlačítko třikrát pro zapnutí nebo vypnutí systému.
Airbag integrovaný do vesty absorbuje nárazy a stabilizuje tělo od hlavy k kostrči. Poskytuje optimální ochranu krku, krční páteře a chrání životně důležité části (hrudník a záda).
Technologie TURTLE je průlomová inovace, která významně zlepšuje absorpci energie, zejména ostrých předmětů, které by jinak poškodily airbag.
Aktivuje airbag v případě pádu. Je snadno a rychle nainstalována a nahrazena samotným řidičem.
Vesta má měkký neoprenový límec pro lepší pohodlí kolem krku. Je také vybavena vevnitř textilní 3D síťovinou pro maximální cirkulaci vzduchu.
Vesta má vnější kap su na drobné předměty (bankovní kartu, hotovost, atd.).
Tři nastavovací popruhy, díky nimž vesta skvěle padne přes jakoukoliv motocyklovou výstroj.
Vesta má velmi nízký střih podpaží, aby byla zachována plná svoboda pohybu.
Certifikace CE - GP AIR je certifikována externí laboratoří CRITT Sport, francouzským specialistou pro objektivní testování osobních ochranných prostředků (PPE).
Bližší informace k velikosti:
Mějte na paměti, že naše e-Turtle musí být vždy nošena přes vaše motocyklové oblečení. Každý člověk má svůj vlastní typ těla, naše velikostní tabulka je proto hlavně informativní.
Mechanické nebo elektronické řešení, naše airbagové systémy vás především chrání! Mezi těmito dvěma modely není rozdíl v ochraně. Airbagová ochrana je a zůstane naší prioritou:
- Velký objem airbagového vaku tj. mezi 17 a 28 litry v závislosti na velikosti systému airbagů (největší objem airbagů na trhu).
- Optimální ochrana krku (stabilizace krční páteře, aby se zabránilo hyperflexi) a pokryté životně důležité části (záda, hrudník).
- TURTLE efekt: s integrovaným zadním chráničem úrovně 2 pro lepší rozložení nárazů.
Je velmi snadné aktivovat nebo deaktivovat systém. Lze ho zapnout/ vypnout rychlým 3krát stisknutím tlačítka.
e-TURTLE má výdrž baterie 25 hodin, což je asi 1 týden používání. Kabel USB dodaný s vestou vám umožní dobít vestu. Doporučujeme vám dobíjet systém jednou týdně.
Používáte-li senzoru vidlice tedy možnost „PLNÁ OCHRANA“ má senzor vidlice výdrž baterie 5 let a nelze jej dobíjet.
Vestu lze zapnout nebo vypnout rychlým stisknutím 3x tlačítka ON / OFF. Není nutné každodenně vestu vypínat, po 30 sekundách nečinnosti se automaticky přepne do režimu spánku.
Existují však situace, kdy je nutné vestu vypnout:
- Při přepravě vesty při rychlosti vyšší než 20 km/ h (např. autem)
- Při použití různých dopravních prostředků s vestou (auto, metro, tramvaj, vlak, autobus, letadlo atd.)
- Při dlouhém skladování bez aktivity (například v zimě)
Pro úplnou ochranu se důrazně doporučuje přidat na motorku sensor vidlice.
VÝHODY:
- Rychlejší detekce a při prvním nárazu: Zajišťujeme detekční čas od 31 ms do 35 km / h
- Krytí více nehod: ochrana při klidovém stavu a při nízké rychlosti v jakémkoli úhlu.
Technologie „Electronic Airbag System“ vyvinutá společností Helite poskytuje 360° ochranu.
Autonomní verze (tj. bez senzoru vidlice) detekuje nehody z rychlosti nad 20 km/ h. Zde jsou možné případy detekce:
- Kolize s překážkou (vozidlo, zeď, sloupek ...) zepředu, z boku nebo zezadu.
- Ztráta kontroly nad motocyklem (bez nárazu do motocyklu): Sklouznutí po boku nebo highsider
Se senzorem vidlice a volbou „Plná ochrana“:
- Stejné nehody jako výše zmíněné
- Kolize při zastavení a při nízké rychlosti.
S detekční časem děleno 2.
Ano, stejně jako naše mechanické airbagové systémy, tak můžete i elektronický systém znovu použít, pokud je airbag v dobrém stavu (žádné otvory, trhliny). Snadno provedete, můžete sami resetovat systém za 2 minuty, aniž byste poslali vestu zpět do Helite. Jednoduše vyměňte pyro bombičku za novou, dostupnou u všech prodejců Helite po celém světě.
Je to rychlé a snadné.
1: Vyberte si správnou velikost objímky: musí odpovídat vidlici motocyklu.
2: Sestavte senzor a objímku: Zacvakněte širokou stranu objímky na straně senzoru vidlice.
3: Umístěte sensor: Umístěte sensor na spodní část pouzdra vidlice motocyklu a utáhněte šroub maticí.
Pro sensor CDU uvnitř vesty je GPS signál nezbytný.
Pro sensor SDU na vidlici signál GPS není potřeba.
Naše e-airbagy potřebují ke spuštění systému kombinaci alespoň 2 ze 3 kritérií:
- buď rychlost (proto GPS v e-vestě) + neobvyklý pohyb těla (e-vesta)
- buď rychlost + otřes (SDU_sensor na vidli)
- buď otřes + abnormální pohyb těla
Pokud nepoužíváte sensor SDU, je pro spuštění systému v případě pádu nezbytný signál GPS.
Pokud jde o dočasnou ztrátu signálu GPS (zhoršení signálu v důsledku okolního prostředí), rychlostní data se postupně snižují, aby se zachovalo pokrytí v případě, že jezdec stále jede. Trvá několik sekund (odstraňujeme 1 km/ h každé 2 sekundy při poslední změřené rychlosti). Pokud však dojde ke ztrátě signálu na delší dobu, systém se již nemůže spustit, pokud není obnoven.
Technologie elektronického airbagu Helite obsahuje 2 senzory:
• Senzor integrovaný do vesty (CDU): sleduje pohyb motocyklisty v kontextu.
• Čidlo umístěné na vidlici motocyklu (SDU): detekuje nárazy na motocykl
Oba senzory jsou spárovány a analyzují situaci. Jakmile je zjištěn pád nebo nehoda, vesta se automaticky nafukuje před dopadem na zem.
Analyzuje pohyb motocyklisty v reálném čase.
Dlouhá životnost nabití (1 týden)
Pracuje s GPS signálem
Detekuje pád při rychlosti vyšší jak 20 km/h
Snadná instalace na motocykl
Detekuje pád při rychlosti od 0 km/h
Je autonomní: baterie není dobíjecí
Možné případy detekce:
• Uklouznutí, ztráta přilnavosti, ztráta kontroly: senzor CDU detekuje pád a spustí airbagový systém v závislosti na situaci.
• Kolize s vozidlem nebo překážkou: senzor vidlice detekuje náraz a vyšle signál do senzoru vesty CDU, který analyzuje situaci a v případě potřeby aktivuje airbag.
vesta e-Turtle černá + senzor na vidli (velikost XS-XL) 20 770 Kč
vesta e-Turtle černá + senzor na vidli (velikost L-L, XL-L) 21 810 Kč
Výhody:
Detekční čas dělený 2
Ochrana při klidovém stavu a nízké rychlosti
Ideální pro závodní okruhy
Pro okruhy je „senzor vidlice“ méně podstatný: pouze k několika málo nehodám dochází při nízké rychlosti, kolizi s vozidlem nebo nárazu do překážky.
Možné případy detekce:
• Uklouznutí, ztráta přilnavosti, ztráta kontroly: senzor CDU analyzuje situaci, detekuje pád a v případě potřeby spustí airbagový systém.
Testy jsme provedli ve spolupráci s UTAC, francouzskou technickou unií pro automobily, motocykly a jízdní kola. Díky těmto testům jsme ověřili naši detekční dobu.
Zkouška při čelním nárazu proti stojícímu vozidlu:
- Doba detekce senzoru vidlice: 31 ms
- Doba detekce senzoru CDU umístěného ve vestě airbagu: 62 ms
- Detekční čas konkurenčních elektronických airbagů: 95 ms
Velký objem ochrany: mezi 14 a 28 litry v závislosti na velikosti airbagu
Ochrana- motocykl: senzor vidlice vás ochrání v jakémkoliv kolizním případu při rychlosti od 0 km/h
Ochrana životně důležitých orgánů (hrudník pánev záda) a krční páteř
TURTLE efekt: pro lepší absorpci a redukci nárazu. 4x účinnější než normální airbag